افزایش طول عمر با این ترفندهای جالب

 

طول عمر داشتن ارزوی هر فردی اســت به نقل توما داشتن زندگی ســالم و طولانی وابسته به یکسری نکات بسیار ساده و راحت اســت. به عبارتی ساده تر، اگر تنها شیوه زندگی ســالمی را برای طول عمر خود انتخاب کنید بی‌شک عمر طولانی و بدون بیماری را تجربه خواهید کرد.کنار گذاشتن برخی از عادات نادرست، عدم مصرف مواد غذایی ناســالم و … همگی دست به دست هم می‌دهند تا شما طولانی‌تر و ســالم‌تر در این دنیا زندگی کنید.

 

یکی از قوی‌ترین آنتی اکسیدان‌های موجود با اثرات ضدالتهابی قدرتمند به حساب می‌آید. خواص این ادویه ثابت شده اســت و نقش حیاتیی در پیشگیری از بیماری‌های مزمن، قلبی، مغزی و… دارد. اضافه کردن یک قاشق چای خوری زردچوبه به آب گرم و عسل شما را در برابر تمام بیماری‌ها بیمه می‌کند.

 

جوانه کلم، بروکلی بنفش، هویج بنفش، سیب زمینی و مارچوبه از سطوح بالایی از آنتی اکسیدان برخوردار اســت لذا باعث کاهش فشارخون و سلامت قلب می‌شود. با خوردن بیشتر این دسته از سبزیجات سلامت پوستتان را نیز تضمین می‌کند. رنگدانه بنفش طبیعی در این دسته سبزی‌ها شامل «رسوراترول» اســت که از پیری زودرس سلول های پوست جلوگیری می‌کند.

 

مصرف آبلیمو در وعده صبحانه برای کاهش وزن یکی از بهترین گزینه هاســت. «پکتین» موجود در پوست لیمو دارای فیبر اســت و به هضم و بهبود عملکرد سیستم گوارش بسیار کمک می‌کند. توصیه می‌شود صبحانه را به جای شروع با قهوه، با یک لیوان شربت آبلیمو آغاز کنید تا تاثیرات شگفت انگیز آن را به وضوح ببینید. کاهش وزن و کاهش فشار خون دو خاصیت از صدها خاصیت آبلیموی طبیعی اســت.

 

خوراکی های تخمیری، نگهبان روده ها
غذاهای تخمیر شده، یا غذاهای زنده، نتیجه قرار گرفـــــتن غذاها تحت پروسه تخمیر لاکتوز هستند. در این فرآیند باکتری ها از قند و نشاســته غذا تغذیه می کنند و در نتیجه اسید لاکتیک تولید می شود. در طول این پروسه، آنزیم های سودمند، ویتامین B، اسید چرب های امگا ۳ و انواع بسیاری پروبیوتیک برای حفاظت از غذا و مواد مغذی آن تولید می شوند.

 

سیستم گوارش بدن به غذاهای تخمیر شده خیلی خوب پاسخ می دهد چون کیفیت آنها فوق العاده اســت. کفیر، کلم ترش، ترشی و شور از بهترین مواد غذایی تخمیری هستند که برای سلامت روده ها بسیار مفید واقع شده اند. بنابراین، با خوردن این مواد تخمیری یک توازن مناسب در معده و روده ایجاد میشود. مطالعات نشان داده اســت افراد با سیستم ایمنی ضعیف بیشتر از این دسته خوراکی ها اســتفاده کنند.

 

بهترین رژیم غذایی، رژیم مدیترانه ای
رژیم مدیترانه ای دارای میوه، سبزیجات، نان ها و دیگر مواد تهیه شده از غلات، سیب زمینی، حبوبات و دیگر دانه ها اســت. روغن زیتون از منابع اصلی تامین کننده چربی این رژیم اســت. در این نوع از رژیم ماهی و مرغ به میزان کم یا در حد متوسط، صفر تا ۴ عدد تخم مرغ در هفته و گوشت قرمز به میزان کم مصرف می شود . رژیم مدیترانه ای دارای چربی اشباع کمی اســت. این رژیم غذایی بی شک عمری طولانی و ســالم را برایتان رقم میزند.

 

خواب کافی، قلبی ســالم
خواب کمتر از ۵ ساعت در شب شما را در معرض خطر افزایش فشار خون، سکته مغزی و حملات قلبی قرار میدهد. ۷ الی ۸ ساعت خواب مناسب شبانه قلبتان را در برابر تمامی بیماری ها محافظت میکند. بهبود سلامت جسمانی، کاهش درد، کاهش افسردگی و اضطراب، وزن متناسب و حافظه قوی‌تر از دیگر فواید خواب کافی و به موقع اســت.

 

فال روزانه یکشنبه 28 خرداد 1396 افزایش طول عمر با این ترفندهای جالب

این مطلب از وب سایت بزرگ توما درج گردیده اســت

نوشته افزایش طول عمر با این ترفندهای جالب اولین بار در مجله آنلاین توما. پدیدار شد.

اشتراک در شبکه اجتماعی

گوگل پلاس فیسبوک تویتر لینکدین دیگ کلوب فیسنما