شیائومی، برندی که دیگر نامش فقط با تلفن همراه و تلویزیون گره نخورده، بلکه در گجت‌های سلامتی و لوازم خانگی کالاهای بسیار با کیفیت و ارزانی معرفی کرده اســت و هر روز دستاوردهای جدیدی به این برند اضافه می‌شود.

شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که ترازوی هوشمند تحلیلگر بدن چیست؟ امروز اطلاعاتی راجع به این ترازو به شما خواهیم داد. آیا احساس اضافه وزن یا کمبود انرژی و خستگی می‌کنید؟ حتما از خود می‌پرسید چه اتفاقی برای بدن من افتاده اســت؟ برای پاسخ به این سوال شما باید آنچه را در بدنتان اتفاق می‌افتد،‌ آنالیز کنید و همچنین اطلاعاتی را درباره بدن خود به دست آورید. ســالانه میلیون‌ها ترازوی هوشمند و ترازوی معمولی در سراسر دنیا به فطریقه می‌رسد. دلیل این امر چیست؟ اگر جواب این سوالات را می‌خواهید با ما همراه باشید:

در این راهنما ما از ترازوی هوشمند تحلیلگر بدن شیائومی که با نام رسمی Mi Scale 2  نیز شناخته می‌شود و اپلیکیشن Mi Fit  و یگ گوشی Mi اســتفاده کردیم.

ویژگی‌های اصلی ترازوی دیجیتال هوشمند شیائومی نسخه ۲

  • اندازه گیری شاخص توده بدنی(bmi)
  • اندازه گیری چربی بدن
  • اندازه گیری توده عضلانی
  • تعیین فرم بدن
  • اندازه گیری  نسبت چربی بدن به عضلات
  • اندازه گیری آب بدن
  • اندازه گیری متابولیسم پایه
  • اندازه گیری میزان چربی احشایی(چربی شکمی)
  • اندازه گیری توده اســتخوانی
  • اندازه گیری وزن بدن

09fd0067 8452 4561 a3e6 e1ae9e028ad1 بررسی ویژگی های ترازوی دیجیتال هوشمند شیائومی نسخه ۲

یک ترازوی هوشمند چه کار هایی بجز اندازه گیری وزن شما می‌تواند انجام دهد؟

به طور کلی در بسیاری از ترازوهای هوشمند‌، قابلیت‌هایی مانند تشخیص میزان چربی بدن و شاخص توده بدنی (bmi) که جزو موارد حیاتیتر هستند وجود دارد و همچنین در بعضی از ترازوهای هوشمند می‌توان به موارد دیگری مثل تشخیص میزان متابولیسم پایه، توده بدون چربی بدن، توده اســتخوانی، آب بدن و … اشاره کرد. برای اینکه وضعیت جسمی شخصی را بهتر بررسی کنید به یک ترازوی هوشمند که اندازه گیری‌های بیشتری را انجام می‌دهد احتیاج دارید. شما با دانستن مقدار این موارد می‌توانید یک برنامه غذایی یا ورزشی مناسب برای خود طراحی کنید.

برای راحتی شما این دستگاه با اپلیکیشن Mi Fit سازگار شده اســت و بعد از نصب اپلیکیشن روی گوشی خود، اپلیکیشن می‌تواند نتایج اندازه گیری‌های انجام شده را ثبت کند و نیاز به یادداشت کردن دستی این نتایج نیست، اپلیکیشن  Mi Fit روزانه اطلاعات شما را ثبت می‌کند، این برنامه با بلوتوث به ترازوی هوشمند شیائومی وصل می‌شود و اســتفاده از اپلیکیشن در کنار ترازو متدها و طریقه‌های جدیدی برای مراقبت از بدن و سلامتی‌تان به شما می‌دهد، می‌توان گفت اســتفاده از ترازوی هوشمند فقط به شما اطلاعات و آمار و ارقام نمی‌دهد بلکه طریقه جدید برای زندگی ســالم را ارائه می‌کند.

مفهوم اندازه گیری‌ها

ترازوی هوشمند Mi Scale 2 اندازه گیری‌های بدن شما را دقیق و سریع با اســتفاده از آخرین تکنولوژی محاسبه مقاومت بیوالکتریک (BIA)  آنالیز و بررسی می‌کند و نتایج را به شما نشان می‌دهد. این نتایج به شما شاخص دقیقی از سلامت داخلی بدنتان می‌دهد و در دراز مدت می‌تواند تاثیر رژیم یا برنامه کاهش وزن شما را نشان دهد و می‌توانید بفهمید که چه کرده‌اید. پس اهداف خود را مشخص کنید و از ترازوی هوشمند Mi Scale 2 اســتفاده کنید تا به تناسب اندام مناسب خود برسید و همچنین سطح سلامت خود را بالاتر ببرید.

شاخص توده بدنی(bmi):

شاخص توده بدنی (bmi) شاخصی برای مقایسه نسبت وزن به قد اســت و برای تعیین کمبود وزن یا زیاد بودن وزن در بزرگســالان اســتفاده می‌شود. بیشتر ترازوهای هوشمند توانایی نشان دادن bmi شما را دارند.

چربی بدن:

بدن انسان از مواد مختلفی ساخته شده که یکی از آنها چربی اســت و وجود مقداری چربی در بدن حیاتی اســت و در بالشتک مفاصل، حفاظت از اندام‌های حیاتی، کمک به تنظیم دمای بدن و ذخیره ویتامین‌ها نقش دارد. همچنین منبع انرژی بدن برای انجام فعالیت‌ها در زمان کمبود مواد غذایی اســت. اگر چه ازدیاد یا کمبود چربی در بدن باعث آسیب رسیدن به سلامتی می‌شود. اینکه بخواهیم با نگاه کردن در آینه بفهمیم که چه میزان چربی در بدن ما وجود دارد کار دشواری اســت. به دست آوردن نسبت چربی بدن اطلاع دقیق‌تری درباره تناسب اندام به ما می‌دهد تا اینکه بخواهیم از وزن اســتفاده کنیم. زمانی که شما در حال کاهش وزن هستید ممکن اســت ماهیچه‌ها بیشتر از چربی در بدنتان از بین برود و شما هنوز نسبت زیادی چربی داشته باشید، اما ترازو وزن مناسب را نشان دهد.

توده عضلانی:

طبق تحقیقات دانشکده طب ورزشی آمریکا (ASCM) در سنین ۲۰ تا ۹۰ ســالگی ممکن اســت حجم ماهیچه‌های بدن تا ۵۰ نسبت کاهش پیدا کند، اگر شما کاری برای جایگزینی آن نکنید حجم ماهیچه‌ها کم می‌شود و به جای آن چربی در بدن زیاد می‌شود. همچنین حیاتی اســت که نسبت توده عضلانی بدن خود را در زمان کاهش وزن بدانید. در حالت اســتراحت بدن شما ۱۱۰ کالری اضافه در بدن را به ازای هر کیلوگرم ماهیچه که به دست می‌آورید، می‌سوزاند.

افزایش حجم ماهیچه می‌تواند نتایج زیر را داشته باشد:

  • جلوگیری از کاهش اســتحکام بدن، چگالی اســتخوان و حجم ماهیچه با افزایش سن
  • حفظ انعطاف مفاصل
  • کمک به کاهش وزن با یک برنامه غذایی ســالم

فرم بدن

با ارزیابی نسبت ماهیچه به چربی بدن می‌توان فرم و حالت بدن را در یکی از دسته‌های زیر که در شکل نمایش داده شده اســت قرار داد. زمانی که میزان فعالیت شما تغییر می‌کند، نسبت بین چربی بدن و ماهیچه‌ها نیز به تدریج تغییر می‌کند که روی فرم بدن شما تاثیر می‌گذارد.

99b60d50 cac3 41a8 8ff4 29ca7a2287fb بررسی ویژگی های ترازوی دیجیتال هوشمند شیائومی نسخه ۲

نسبت چربی بدن

دانستن نسبت چربی بدن زمانی که می‌خواهید میزان سلامت خود را بررسی کنید بسیار ضروری اســت. وزن شما به دو قسمت تقسیم می‌شود؛ جرم چربی و جرم بقیه مواد. شما به چربی برای گرم نگه داشتن بدن، حفاظت از اندام‌ها و مفاصل نیاز دارید. هرچند زیاد یا کم بودن چربی سلامتی را به خطر می‌اندازد. اگر نسبت چربی بدن شما بسیار کم باشد مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها بسیار کم اســت، همچنین سطح انرژی بدن شما پایین می‌آید و شما در خطر از دست دادن سلامت خود قرار می‌گیرید. اگر نسبت چربی بدن شما بسیار زیاد باشد به احتمال زیاد در معرض ابتلا به دیابت و سایر بیماری‌ها قرار می‌گیرید. از این رو بسیار حیاتی اســت که شما نسبت چربی بدن خود را اندازه بگیرید و سعی کنید میزان آن را در محدوده ســالم نگه دارید.

آب بدن:

آب حیاتیترین جزو وزن بدن اســت. به طوری که نیمی از وزن شما را آب تشکیل می‌دهد همچنین دو سوم بدن شما (عمدتا ماهیچه ها) از آب تشکیل شده اســت. آب چندین عمل حیاتی و حیاتی را در بدن انجام می‌دهد. تمام سلول‌های بدن چه در پوست ،غدد، ماهیچه، مغز یا هر جای دیگری که باشد تنها در صورتی می‌تواند به‌درستی کار کند که به میزان کافی آب داشته باشد. آب همچنین نقشی اساسی در تنظیم دمای بدن دارد به‌ویژه به وسیله عرق کردن. بدن شما می‌تواند وزن و میزان چربی مناسبی داشته باشد، اما اگر میزان آبی که از بدن خارج می‌شود کم باشد می‌تواند برای بدن خطرناک باشد.

نکته برای آنهایی که ورزشکار هستند؛ این موضوع را به یاد داشته باشید که ورزشکاران ممکن اســت میزان چربی کمی در بدن داشته باشند و میزان آب در بدن آنها با توجه به نوع فعالیت و ورزشی که انجام می‌دهند بالاتر از آنچه که هست نشان داده شود. نتایج اندازه گیری آب بدن می‌تواند توسط میزان چربی و ماهیچه بدن تحت تاثیر قرار بگیرد؛ برای مثال اگر میزان چربی بدن بالا باشد یا میزان ماهیچه‌های بدن پایین باشد، نتایج میزان آب بدن پایین‌تر از چیزی که هست نشان داده می‌شود. حیاتی اســت که به یاد داشته باشید اندازه گیری میزان وزن، چربی بدن و آب بدن فقط ابزاری هستند که شما از آنها برای رسیدن به یک زندگی مناسب اســتفاده می‌کنید.

جدول نسبت آب بدن در زیر فقط برای راهنمایی شما منتشر شده اســت. باید برای شروع ورزش یا رژیم خاص حتما با پزشک خود مشورت کنید.

متابولیسم پایه

اندازه متابولیسم پایه شما یک تخمین از انرژی (اندازه گیری کالری) مصرفی بدن شما در زمان اســتراحت، برای حفظ عملکرد طبیعی بدنتان اســت. این میزان انرژی حدود ۶۰-۷۰ نسبت کالری اســت که بدن شما در روز می‌سوزاند و شامل ضربان قلب، تنفس و تنظیم دمای بدن می‌شود. اندازه متابولیسم پایه تحت تأثیر تعدادی از عوامل از جمله سن، وزن، قد، رژیم غذایی و برنامه ورزشی اســت.

سطح چربی احشایی

یک شکم متناسب با بدن منجر به یک زندگی ســالم می‌شود. هنگامی که چربی بدن خود را در اطراف شکم اندازه می‌گیرید، شما در واقع چربی احشایی را اندازه گرفـــــته‌اید. این چربی ارگان‌های شکمی شما را احاطه کرده اســت. داشتن مقداری چربی احشایی در بدن طبیعی اســت؛ با این حال، زیاد بودن چربی احشایی می‌تواند باعث دردسرات جدی سلامتی شود.

در مقایسه با چربی “معمولی”، چربی احشایی در سطح عمیق‌تری ذخیره می‌شود. چربی احشایی در اطراف ارگان‌های حیاتی مانند کبد، لوزالمعده و کلیه شما قرار دارد. چربی احشایی وجود مقداری فاصله بین هر عضو را تضمین می‌کند. وقتی چربی احشایی فضایی بیش از حد بین اندام ایجاد می‌کند این فضای اضافی می‌تواند به افزایش فشار خون منجر شود و خطر حملات قلبی را افزایش می‌دهد. چربی احشایی بر هورمون آدیپونکتین که وظیفه تنظیم چربی بدن را دارد، تاثیر می‌گذارد و چربی احشایی مانع عملکرد آدیپونکتین می‌شود، در نتیجه بدن شما مقدار چربی بیشتری نسبت به نیاز بدنتان تولید می‌کند. همچنین اگر میزان چربی احشایی بالا باشد می‌تواند روی انسولین و کارکرد آن تاثیر بگذارد و منجر به دیابت نوع ۲ می‌شود.

توده اســتخوانی

اســتخوان یک بافت زنده و در حال رشد اســت. در دوران جوانی، زمانی که اســتخوان‌ها می‌شکنند بدن شما بافت اســتخوان جدید را سریع‌تر ایجاد می‌کند. در زمان بزرگســالی، توده اســتخوانی در اوج خود اســت. پس از آن، از دست دادن اســتخوان نسبت به رشد اســتخوان شروع به سبقت گرفـــــتن می‌کند و توده اســتخوانی کاهش می‌یابد. اما این یک فرایند طولانی و بسیار کند اســت که می‌تواند از طریق رژیم غذایی غنی از کلسیم و ورزش بسیار کندتر  باشد.

چه کسانی باید بر توده اســتخوانی خود نظارت داشته باشند؟

اکثر مردم نیاز به بررسی توده اســتخوانی خود ندارند، اما گروهای خاصی مانند زنان یائسه، مردان و زنان مبتلا به بیماری‌های خاص، و هر کسی که داروهایی که بافت اســتخوانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد مصرف می‌کند باید حتما توده اســتخوانی خود را بررسی کنند.

چرا باید توده اســتخوانی خود را اندازه گیری کنیم؟

اندازه گیری تغییرات در توده اســتخوانی در طول چندین ســال برای حفظ سلامت اســتخوان حیاتی اســت و برای حفظ آن ورزش کنید و رژیم غذایی پر کلسیم داشته باشید.

وزن بدن

ساده‌ترین کاری که می‌توان با اســتفاده از این ترازوی هوشمند انجام داد، اندازه گیری دقیق وزن شما اســت.

به کم کردن وزن فکر نکنید!!!

اگر شما در مورد تمایلتان به تغییر فرم بدن خود جدی هستید، باید از فکر کردن در مورد وزنتان خودداری کنید و تمرکز خود را روی ترکیب بدنتان قرار دهید، برای ایجاد یک تغییر واقعی نیاز به یک رویکرد جدید اســت.

مواردی که باید بدانید

بدن شما به طور عمده از عضله، چربی و آب تشکیل شده اســت. وقتی زیاد ورزش می‌کنید یا رژیم غذایی می‌گیرید، ترکیب بدنتان تغییر خواهد کرد، حتی اگر وزنتان ثابت بماند. به این دلایل:

  • به میزانی که ورزش شما بیشتر شود باعث افزایش توده‌های عضلانی و کاهش چربی می‌شود. حتی ممکن اســت در یک زمان خاص وزن شما به دلیل افزایش حجم عضلات زیاد شود.
  • رژیم غذایی کم کالری ممکن اســت باعث ایجاد حالت “گرسنگی شدید” در شما شود. در این حالت بدن شما متابولیسم بدن را کند کرده و سعی می‌کند بیشتر کالری وارد شده به بدن را به صورت چربی به عنوان منبع انرژی ذخیره کند. در این زمان شما لاغر می‌شوید اما چربی بدنتان زیادتر می‌شود.
  • تعمیر سریع، رژیم لاغری سریع ممکن اســت باعث کاهش وزن شود اما این کاهش وزن بیشتر با از دست دادن آب بدن و بافت‌های عضلانی ســالم انجام می‌شود.

بسیاری از ما رویای داشتن یک اندام مناسب را در سر داریم. اما این رویا معمولا دوام چندانی ندارد. ما به راحتی ممکن اســت بعد از چند هفته یا چند ماه تسلیم شویم و به عادت‌های روزمره خود که خوردن تنقلات ناســالم، نوشابه یا ورزش کم اســت، برگردیم. به کسی یا وسیله‌ای برای اینکه به ما یادآوری کند نیاز داریم. ترازوی هوشمند می‌تواند آن وسیله باشد و به ما یادآوری کند و در ادامه راه و ماندن در مسیر کمک کند. برای  تناسب اندام خود زمانی را مشخص کنید و راهی را برای ایجاد انگیزه و ادامه راه پیدا کنید.

ترازوی دیجیتال هوشمند شیائومی Mi Scale 2 با ۱۸ ماه گارانتی تعویض را در فطریقهگاه‌ اینترنتی های شیائومی خرید کنید.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توما هیچ مسئولیتی در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

جدیدترین و داغترین مطالب دنیای جالب تکنولوؤی ها در سایت توما
مطالب گوناگون از از اخبار دنیای وب و تکنولوژی

نوشته بررسی ویژگی های ترازوی دیجیتال هوشمند شیائومی نسخه ۲ اولین بار در مجله آنلاین توما. پدیدار شد.

اشتراک در شبکه اجتماعی

گوگل پلاس فیسبوک تویتر لینکدین دیگ کلوب فیسنما