مدیرعامل زامیاد در آخرین روز نمایشگاه خودروی بین المللی ارومیه اعلام کرد تا ســال ۹۷ نیسان آبی از چرخه تولید خارج شده و خودروی پادرا جایگزین آن خواهد شد.

فریدون حمیدی، مدیر عامل زامیاد در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی خودرو ارومیه سیاســت‌های آتی این شرکت را تشریح کرد. وی با اشاره به همکاری زامیاد با ایویکو جهت تولید خودروی سنگین EVV5 با داشتن اســتاندارد آلایندگی یورو ۵ و کامیون Trakker به خبرنگاران گفت:

ما به دنبال افزایش تنوع سبد محصولات خود هستیم. در این راســتا برخی نمونه‌های اتوبوس نیز در حال ارزیابی و تست میدانی هستند.

حمیدی ضمن بیان این نکته که در رده خودروهای سبک، وانت نیسان آبی همواره به عنوان یکی از پرفطریقه‌ترین محصولات این شرکت به شمار رفـــــته و طی ســالیان گذشته تلاش زیادی جهت ارتقای کیفیت آلایندگی این خودرو به یورو ۴ و کاهش مصرف سوخت آن انجام گرفـــــته اســت، اذعان داشت:

طی چند ســال گذشته توانستیم به اســتاندارهای لازم برای نیسان آبی دست یابیم. اما برای آنکه بتوانیم خودرویی با همین تیراژ در اختیار متقاضیان قرار دهیم خودروی جدید پادرا (Padra) را به بازار عرضه کردیم که با اســتقبال خوبی هم مواجه شد. اما به دلیل یک سری دردسرات و محدودیت‌ها مانند محدودیت رنگ نتوانستیم این خودرو را در تیراژ بالا تولید و عرضه کنیم. امســال تلاش می‌کنیم تا با کسب اســتانداردهای لازم، خودروی پادرا دوگانه سوز را روانه بازار کنیم. همچنین خودروی پادرا ۲ که به نوعی فیس لیفت نسخه اول این خودرو خواهد بود با تغییرات اندکی در پلتفرم، گیربکس و دسته موتورهای آن در حال آماده شدن اســت.

01f1a341 81ae 48c5 aa34 c69e37a10161 خداحافظ نیسان آبی، سلام پادرا

مدیر عامل زامیاد با بیان این نکته که پلتفرم حال حاضر نیسان آبی دیگر قادر به تامین حداقل نیازهای اســتاندارد ۲۲گانه خودرویی نیست و باید این پلتفرم ارتقا یابد، خاطر نشان کرد: 

تا پایان ســال ۹۷ عملا با خودروی نیسان آبی که خدمت بزرگی به حوزه عملیات باربری کشور طی ســالیان متوالی کرده، خداحافظی خواهیم کرد اما خودروی پادرا با پلتفرم ارتقا یافته و جدید در خط تولید ما باقی خواهد ماند و با اجرای طرح‌های توسعه‌ای تلاش خواهیم کرد تا جایگزینی قابل برای نیسان آبی خاطره‌انگیز باشد.

نیسان آبی تا ســال ۹۷ به خاطره‌ها خواهد پیوست

مقاله‌ی مرتبط:

حمیدی در خصوص فعالیت‌های زامیاد در زمینه اســتفاده از پیشرانه‌های جدید و مدرن در خودروهای تولیدی این شرکت نیز نکاتی را بیان کرد. به گفته وی این شرکت ورود پیشرانه‌های جدید و حذف موتورهای قبلی را در برنامه کاری خود لحاظ کرده به نحوی که پیشرانه‌ی جدیدی که تست‌های آلایندگی را با موفقیت سپری کرده در این شرکت با موفقیت آزمایش شده اســت و هم اکنون نسخه دوگانه سوز آن در حال سپری کردن تست‌های نهایی آلایندگی اســت. وی در این زمینه افزود:

شرکت زامیاد در حال انجام آزمایش‌های دوام پیشرانه جدید اســت تا سطح عملکرد آن پس از سپری کردن ۴۵ هزار کیلومتر مشخص شود. این پیشرانه جدید V22 نام دارد که با مصرف ۹ لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر در مقایسه با مصرف ۱۲.۸ لیتری نیسان آبی، کاهش ۳۰ نسبتی مصرف سوخت را به دنبال خواهد داشت. پیش‌بینی می‌کنیم که این پیشرانه تا ۳ ســال آینده جوابگوی نیاز تولیدات ما باشد اما از ســال آینده بر روی پیشرانه جدیدی از شرکت میتسوبیشی کار خواهیم کرد که نیاز ۸ ســال آینده ما را تامین کند.

دومین نمایشگاه بین‌المللی خودرو، قطعات و صنایع وابسته ارومیه از روز سه‌شنبه ۱۳ تیرماه تا جمعه ۱۶ تیرماه با حضور بیش از ۶۰ شرکت داخلی و ۵۰ شرکت خارجی از کشورهای فرانسه، اسپانیا، چین، آلمان، ترکیه، ژاپن و کره‌جنوبی برگزاری شد.

جدیدترین و داغترین مطالب دنیای جالب تکنولوؤی ها در سایت توما
مطالب گوناگون از از اخبار دنیای وب و تکنولوژی

نوشته خداحافظ نیسان آبی، سلام پادرا اولین بار در مجله آنلاین توما. پدیدار شد.

اشتراک در شبکه اجتماعی

گوگل پلاس فیسبوک تویتر لینکدین دیگ کلوب فیسنما